söndag 18 maj 2014

Dag 4: den blåsiga dagen


Idag kom solen men även vindarna!
Vi har slappat, Lennart med en bok på balkongen och jag på ensolsäng vid poolen. Där det konstigt nog inte blåste utan bara värmde. Jag tog en paus vid 13.15 då jag hade en bokad behandling. Väldigt häftigt att få en behandling med enbart råvaror från naturen och inga färdiga produkter.
@Rengörning med olivolja och en essentiell olja( minns inte vilken) har nu kollat och det är en essentiell olja som heter Curryeternell på svenska och smilje på kroatiska.(helychrisum italicum)
@ mjuk massage med aprikosolja
@ spray av rosenvatten
@ peeling med Aloevera-gel,malda olivkärnor med lavendelolja.
@ ånga
@ rengörning
@ mask av teethree-olja och lera från ön.
@ spray av rosenvatten.
@ massage med olivolja över ansikte, axlar och armar.
@ pepparmyntste att dricka och fick ligga på en schäslong för att vila lite!
Detta tog drygt 90min och kostade 450Kuna.
På tisdag skall vi besöka örtagården där man kan köpa dessa produkter.
På SPA:t blandar de till varje del efter kundens hy, vilket gör att det bara står några lerskålar och flaskor med oljor på bordet!
Jag gick tillbaka till min solsäng och testade att bada i poolen, vilken var svinkall men jag var i två gånger under eftermiddagen. Andra gången simmade jag runt. Lyxigt med egen pool, bara jag badade på hela em.
Nu skall vi äta på restaurengen vid viken på bilden.
God mat har de där!!





Hej så länge!

Marianne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar